Intro øvelser

Der er 3 øvelser.

Øvelse 1 - Skab en historie

Du skal nu lave en Twine-historie. Brug menupunktet "Niveau 1" hvis du er i tvivl om, hvordan du skal gøre.

I Twine-mappet ser historien sådan her ud. Hvad tror du, historien handler om?

Følg disse trin for at lave historien!

ÅNDERNE

- en interaktiv gyserhistorie

Start

Foran skolen

Du befinder dig på parkeringspladsen foran Sanderumskolen. Det er koldt og mørkt. Du kan se cykelskuret og skimte døren ind til skolen.

Gå hen til cykelskuret

Gå ind på skolen

Gangen

Du står i en bælgmørk gang. Du kan se omridset af et billede på væggen og svagt skimte en lille grøn diode der blinker på væggen.

Gå ud af skolen

Gangen

Du undersøger billedet på væggen med dine hænder og mærker pludselig en kontakt. Du trykker på den og lyset tænder i gangen. Til højre for dig er gymnastiksalen og til venstre er der en dør ind til 4. og 5. klassernes lokaler.

Gå til højre

Gå til venstre

Stuearrest

I det øjeblik du fører hånden ind foran den grønne diode, går en tyverialarm igang. Alle dørene låser og du er fanget i den mørke gang. Du venter indtil du bliver hentet af en politivogn.

Du bliver kørt hjem og får stuearrest i 3 uger. Historien slutter her...

Læs historien igen

Øvelse 2 - Indsæt grafik

Brug din historie fra øvelse 1. 

Du skal nu tegne et Pixelart coverbillede til din histore i Piskel. Følg vejledningen under Niveau 2 - "Pixelart og Billeder" i menuen.

KRAV

Indsæt billedet på Forside passagen.

Øvelse 3 - Indsæt lyd

Brug din historie fra øvelse 2. 

Du skal nu optage og finde 2 lydfiler. Følg vejledningen til "Lyd" i menuen.