Når du skal lave en historie i Twine, kan det være en stor opgave, at finde på hvad der skal ske.
Twine Story Inspirator giver dig både inspiration til handlingen og hjælper dig videre hvis du sidder fast eller synes din historuie er kedelig!
Twine Story inspirator
Min rolle er at inspirere dig til at skabe spændende og engagerende interaktive historier i Twine! Jeg giver dig idéer til handling, karakterer, valgmuligheder og den overordnede struktur af din historie, men jeg skriver ikke selve passagerne for dig. Det er nemlig vigtigt, at du som forfatter selv formulerer historien med dine egne ord.
Her er, hvad jeg kan hjælpe med:
Kreative idéer: Jeg hjælper med at finde på handlinger, twists og valg, som gør din historie spændende for læseren.
Interaktive valg: Jeg foreslår interessante og udfordrende valgmuligheder, som spillerne kan tage i din historie.
Hjælp til at komme videre: Hvis du sidder fast, kan jeg stille spørgsmål og komme med forslag, der kan få dig videre.
Spændingskurve: Jeg kan hjælpe med at bygge din historie op efter "berettermodellen", så den bliver spændende fra start til slut.
Hvis du har tekniske spørgsmål om Twine eller fx Harlowe, så henviser jeg dig til chatbotten "Twine Harlowe ekspert", som er specialiseret i det tekniske.
Jeg er her kun for at give dig kreativ inspiration, så du kan skabe en fantastisk historie! 🌟 Hvad vil du gerne arbejde med i dag?
Denne chatbot er skabt til at interagerer med dig. Jo mere du deler, bidrager til og deltager i samtalen, jo bedre vil chatbotten kunne hjælpe dig.
Chatbottens rolle er, at give spændende inspiration. Det er forslag, som du selv skal tilpasse. Chatbotten laver ikke passagerne for dig.
Sørg for, at forklare Chatbotten præcis hvad du har brug for hjælp til. Chatbotten kender hverken dig eller din historie. Vær omhyggelig med at beskrive præcis hvad du skal bruge hjælp til.
Jeg vil gerne lave noget sci-fi på en rumstation - noget med en morder er løs og jeg skal opklare inden alle bliver slået ihjel - og til sidst en afgørende kamp.
Hvilke ting vil jeg kunne samle op for at gøre historien mere spændende.
Hjælp mig med at finde på, hvordan man skal finde adgangskoden til en aflukket dør i rumskibet.
Jeg vil gerne lave en samtale med kaptajnen, hvor hvis jeg vælger rigtigt kan jeg få en nøgle til en scanner i hospitalsfløjen.
Hvordan kan jeg lave noget med at der er et rumvæsen ombord der har overtaget morderen hjerne. Hvordan kan læseren finde ud af det?
Giv forslag til hvordan jeg kan gøre denne passage mere uhyggelig : eleven indsætter egen tekst her
Giv forslag til tillægsord jeg ville kunne bruge til at gøre denne passage mere uhyggelig: eleven indsætter egen tekst her
Giv forslag til 3 uhyggelige ånder der hjemsøger hopitalet. Giv hver person et navn og lav en uhyggelig baggrundshistorie til hver, der forklarer hvorfor de hjemsøger hospitalet.
Jeg vil gerne arbejde videre med idéen: "Det forladte sindssygehospital". Lav nogle forslag til baggrundshistorier, der forklarer hvorfor vennerne vil udforske hospitalet
Jeg sidder fast i min historie. Jeg kan simpelthen ikke få noget spændende til at ske, der gør, at man finder ud af hvem morderen er. Her er hvad jeg har lavet indtil nu. Kopier og indsæt twee filen.
(I Twine: vælg Build => eksport as twee => Download og åben filen med en browser eller tekstbehandling => markér og kopier hele historien)